Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace kazuistik užívaných metod pro žáky s LMP na základních školách a základních školách zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona
Papežová, Jindřiška ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
DIPLOMOVÁ PRÁCE Komparace kazuistik užívaných metod pro žáky s LMP na základních školách a základních školách zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona Jindřiška Papežová ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá komparací uplatnění možných podpůrných opatření pro žáky s lehkým mentálním postižením na základních školách a základních školách zřízených podle §16 odst. 9 školského zákona. Práce chce poukázat na dostupnou podporu a využívání podpůrných opatření v kontextu vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách a základních školách zřízených podle §16 odst. 9 školského zákona. Tato problematika se prolíná s inkluzivním vzděláváním. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je specifikovat pojem lehká mentální retardace a vymezit žáka s lehkým mentálním postižením v kontextu vzdělávání. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku osob s lehkým mentálním postižením, zařazení žáka do třídního kolektivu a následně jsou zde uvedena podpůrná opatření, která jsou rozšířena o využití digitálních vzdělávacích nástrojů v edukaci žáků s lehkým mentálním postižením. Praktická část se zaměřuje na názory učitelů a asistentů pedagoga, na vhodné a efektivní užití metod a podpůrných opatření na základních školách a základních školách dle §16 odst. 9 školského...
Možnosti inkluzivního vzdělávání v rámci 1. stupně základní školy
Machová, Eva ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem "Možnosti inkluzivního vzdělávání v rámci 1. stupně základní školy" pojednává o inkluzivním vzdělávání s bližším pohledem na jeho uplatňování v rámci 1. stupně základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na definování pojmu inkluze a termínů s ní spojených, představuje východiska a principy inkluzivního vzdělávání a popisuje mezinárodní úmluvy a vnitrostátní předpisy, které jsou pro uplatňování inkluze v českém prostředí stěžejní. Práce ukazuje principy realizace inkluzivního vzdělávání v České republice a nabízí možnosti vyhodnocení proinkluzivity vzdělávání. Druhá kapitola teoretické části je věnována vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole, představuje systém vzdělávání těchto žáků a blíže se zaměřuje na aktéry v inkluzivním vzdělávání - žáky, učitele a asistenty pedagoga. Kapitola se soustředí také na systém poradenství ve školství a podpůrná opatření, která jsou poskytována žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Poslední kapitola teoretické části charakterizuje soukromé školství. Praktická část se zaměřuje na konkrétní prvostupňovou základní školu a možnosti inkluzivního vzdělávání na této škole. Popisuje podpůrná opatření 1. - 3. stupně konkrétních žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, přičemž poskytování těchto...
Inkluzivní vzdělávání se zaměřením na žáka s odlišným mateřským jazykem
Štefková, Martina ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce "Inkluzivní vzdělávání se zaměřením na žáka s odlišným mateřským jazykem" je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je vypracována na základě odborné literární rešerše zvolené problematiky, ve které se autorka zaměřuje na žáka se speciálními vzdělávacími potřebami z jiného sociokulturního prostředí, na žáka s odlišným mateřským jazykem, který je edukován na běžné základní škole. V úvodní teoretické části se autorka věnuje migraci, multikulturalismu a stručně zde představuje zemi, národnostní menšinu, odkud žák s odlišným jazykem pochází. K této tematice autorka zařazuje i vysvětlení k pojmům interkulturní identita, komunikace-jazyk a integrace cizinců. V druhé kapitole teoretické části "Inkluzivního vzdělávání" žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, se autorka zaměřuje na žáky s odlišným mateřským jazykem. Uvádí příslušné legislativní dokumenty a představuje zde pojmy, jako jsou bilingvismus, poradenská zařízení, podpůrná opatření a definuje personální pozici asistentů pedagoga. Autorka se dále věnuje v této části školským zařízením, klimatu školy, výuce multikulturní výchovy na školách, popisuje intervence při úskalích v inkluzivním vzdělávání žáka s odlišným mateřským jazykem v běžné základní škole. Druhou část teoretické práce uzavírá výběrem organizací, které se podílejí...
Vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra na SŠ
Huppertová, Anna
V bakalářské práci je zpracováno téma vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra na střední odborné škole. Cílem teoretické části bakalářské práce je definovat a vymezit pojem poruchy autistického spektra (PAS) a poskytnout popis etiologie, klasifikace, symptomatologie a typických projevů tohoto postižení. Dále bude v práci zmíněna výchova a vzdělávání žáků s PAS, včetně rodinné výchovy a definice pojmů inkluze a integrace. Bude zahrnut popis individuálního vzdělávacího plánu, role asistenta pedagoga a dalších podpůrných opatření včetně vzdělávacích programů pro žáky s PAS. K dosažení těchto cílů byly použity odborné literární a internetové zdroje, legislativa, zákony, které byly analyzovány a syntetizovány. Cílem praktické části je zjistit, jaké názory zaujímají rodiče ke vzdělávání je-jich dětí s poruchou autistického spektra a jaké případné zkušenosti se vzdělává-ním jejich dítěte mají. Budou zjišťovány názory na diagnostiku dítěte, její specifika, proces vzdělávání, vzdělávací programy pro žáky s poruchou autistického spektra a proces integrace. Provedena byla deskriptivní statistická analýza dotazníkových dat, respondenty byly rodiče dětí s poruchou autistického spektra.
Podpůrná opatření ve vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Pechová, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce mapuje procesní stránku poskytování podpůrných opatření II. až V. stupně na prvním stupni základních škol v okrese Žďár nad Sázavou. Mapuje také praktické aspekty a podporu, kterou pedagogové od školských poradenských zařízení dostávají, aby mohli podpůrná opatření aplikovat v souladu s vydaným doporučením. K uvedenému cíli se vztahují tři výzkumné otázky: Jak hodnotí pedagogové podporu poskytovanou školským poradenským zařízením při zavádění podpůrných opatření? Jaká úskalí a příležitosti ke zlepšení pedagogové vnímají ve spolupráci se školským poradenským zařízením při aplikování podpůrných opatření? Jaká forma spolupráce se školským poradenským zařízením by pedagogům nejvíce pomohla při zavádění podpůrných opatření ve škole? Práce je rozdělena do dvou kapitol. První kapitola pojednává o teoretických východiscích práce. Vymezuje pojmy mladší školní věk, podpůrná opatření II. - V. stupně, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, školní poradenské pracoviště a školská poradenská zařízení. Druhá kapitola se věnuje popisu výsledků kvalitativního šetření, které autorka práce realizovala ve školních poradenských pracovištích vybraných základních škol a ve vybraných školských poradenských zařízeních v okrese Žďár nad Sázavou, a závěrům z nich vycházejících. Klíčová slova: první stupeň...
Podpůrná opatření ve vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami z důvodu odlišného mateřského jazyka v kadaňském regionu
Holá, Petra ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce, která je zde předkládána, nese název Podpůrná opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z důvodu odlišného mateřského jazyka v kadaňském regionu. Daná práce má speciálně pedagogický charakter. Předkládaná práce má za cíl popsat a vymezit přístupy nejčastěji využívané v edukaci žáků s odlišným mateřským jazykem na základní škole z pohledu pedagogů a pohledu pedagogicko-psychologické poradny daného kraje. Pro výzkum byly využity techniky výzkumu: porovnání, analýza použité literatury, analýza anamnestických údajů informantů získané metodou řízeného rozhovoru, test jazykových schopností, analýza intervencí jednotlivých informantům v rámci doporučení školského poradenského zařízení pro školu a případové studie čtyř informantů různých národností. Výzkum byl prováděn za pomoci vstupních vyšetření jazykových schopností od organizace Meta. Zadávané úvodní testy byly použity i na konci výzkumu, aby byl zřetelně vidět posun u jednotlivých informantů. Teoretická část diplomové práce definuje legislativním rámcem možnosti podpory. Dále nastiňuje možnosti poradenské podpory ve vztahu k žákům s odlišným mateřským jazykem, kam spadá i definování specifik poradenských zařízení, možnosti diagnostiky a doporučování podpůrných opatření pro žáky s odlišným mateřským jazykem,...
Podpora ve vzdělávání žáků s vývojovou jazykovou poruchou na běžné základní škole
Šuterová, Anna ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vývojové jazykové poruchy a podporou žáků s touto poruchou ve vzdělávacím prostředí běžné základní školy. Práce se zaměřuje na charakteristiku vývojové jazykové poruchy, její etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Dále se zabývá specifickými potřebami žáků školního věku v oblasti řeči, jazyka a komunikace a jejich vývojem ve školním prostředí. V kontextu inkluzivního vzdělávání jsou popsány principy inkluzivní pedagogiky a možnosti základního vzdělávání pro žáky s vývojovou jazykovou poruchou včetně podpory ze strany školských poradenských zařízení a individuálního vzdělávacího plánu. Hlavním cílem výzkumné práce bylo analyzovat možnosti podpory žáků s vývojovou jazykovou poruchou na běžné základní škole. Výzkumné šetření bylo provedeno pomocí kvantitativního dotazníkového šetření. Dotazník byl rozeslán na 224 základních škol ve Zlínském kraji. Vyplnilo jej celkem 104 respondentů. Byly ověřeny tři předem stanovené hypotézy týkající se úrovně znalostí učitelů o vývojové jazykové poruše, podpůrných opatření pro žáky s vývojovou jazykovou poruchou a také asistentů pedagoga, resp. jejich důležitosti ve vzdělávacím procesu žáků s touto poruchou. Hypotézy byly potvrzeny a lze tedy říci, že učitelé se speciálně pedagogickým/logopedickým vzděláním...
Význam speciální třídy pro žáky s lehkým mentálním postižením v běžné základní škole
Guričová, Lucie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s mentálním postižením v prostředí běžných základních škol. Cílem práce je popsat a ověřit systém edukace ve třídě zřízené pro žáky s lehkým mentálním postižením a zhodnotit význam této třídy v rámci běžné základní školy. Teoretická část práce se věnuje charakteristice mentálního postižení, zabývá se školní legislativou, srovnává systémy vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v sousedních zemích a popisuje edukační postupy a metody ve vzdělávaní osob s lehkým mentálním postižením. Praktická část je realizována jednou z metod kvalitativního výzkumu, kterou je případová studie. Výzkum je uskutečněn formou pozorování ve třídě zřízené podle § 16 odst. 9, další informace jsou získány na základě polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy školy a rodiči žáků. Závěry šetření nabízejí charakteristiku dané třídy, její specifika a možnosti.
Příčiny nedokončení středoškolského studia žákyň se sociálním znevýhodněním
Kochová, Veronika ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce jsou příčiny nedokončení středoškolského studia žákyň se sociálním znevýhodněním. Důraz je kladen na zmapování příčin ze třech zásadních oblastí, které se podílejí na předčasném odchodu žákyň se sociálním znevýhodněním, a to konkrétně škola, rodina a trávení volného času. Diplomová práce je koncipovaná do pěti základních kapitol, ze kterých jsou první dvě kapitoly teoretické, následujícím kapitolám je věnována empirická část. První kapitola se věnuje střednímu vzdělávání a vybraným specifikám dospívání. V této kapitole je popsáno období dospívání, střední vzdělávání a následně studijní neúspěšnost. Druhá kapitola je věnována specifikám vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, zaměřuje se na příčiny a problémové oblasti sociálního vyloučení a na systémovou podporu žáků se sociálním znevýhodněním. Empirická část práce je provedena formou kvalitativního výzkumného šetření a je rozdělena do třech hlavních kapitol. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit příčiny nedokončení středoškolského vzdělání žákyň se sociálním znevýhodněním. Na základě hlavního cíle byly vytyčeny dílčí cíle a výzkumné otázky. Metodou získání dat byl zvolen strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami a výzkumný vzorek tvoří vybraní zaměstnanci běžné střední školy, pracovníci v neziskových...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.